Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Røykedebatten

Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Røyker og prøver å bli gravid!
09:50 11.10.2007
Hei=)
Jeg prøver å bli gravid og røyker ca 3-4 røyk om dagen...
Røyker bare om dagen når jeg er på jobb siden samboeren min tror jeg har sluttet=(
Ja, jeg vet det er slemt av meg! Men har røyket en del år!

Lurer på om røyken nedsetter evnen til å bli gravid???
Anonym
Sv: Røyker og prøver å bli gravid!
12:26 11.10.2007
Ja, det reduserer fruktbarheten din. Jeg røkte da jeg ble gravid, men sluttet selvfølgelig på dagen da to blå streker var et faktum. Hvis du/dere virkelig ønsker å få barn bør du uansett være motivert til å slutte den dagen du blir gravid. Husk at det tar tid for kroppen å restituere seg, og for å bli kvitt alle giftstoffer.
Et barn som har blitt til av røykende foreldre har større sjanse for å få div. sykdommer, bla kreft (kilde Gro Nylander). Dette har jeg pr dags dato dårlig samvittighet for, og er veldig påpasselig på å ikke utsette meg selv (og mitt ufødte barn) for passiv røyking. All form for røyk er skadelig for deg og ditt evt. barn. Enten det er i form av passiv eller "aktiv" røyking.
Stump røyken og ha god samvittighet i etterkant, i visshet om at du har gitt barnet ditt de beste vilkår.
Lykke til!
(Dette ble litt langt, gitt...).
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------