Her kan du som lurer på et brudd er i ett eller er ferdig med ett utveksle erfaringer på godt og ondt.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Trenger tips evt råd.
00:18 11.10.2007
Huff, vet ikke helt hvor jeg skal starte... Men jeg sliter og klare ikke å få tankene på rett plass...
Er tre år siden eksen min ba meg om å flytte ut... Etter det har tingene vært litt av å på mellom oss, helt til i fjor høst da vi ble ilag igjen, "uoffisielt" som hun insisterte på, men jeg var overlykkelig og ville fortelle det til hele verden.
Dessverre gikk det knapt 1mnd før at vi kranglet og helvete brøt løs. Advokater ble blandet inn og jeg måtte kjempe for å i det hele tatt få treffe sønnen vår.
Uansett, det som plager meg er at jeg ikke klarer å komme over henne. For litt over en uke siden innrømte hun på tlf at hun har nylig hatt sex med to andre, uten noen spesielle følelser for de, etter at hun sa det, så sliter jeg med søvn, eier ikke matlyst og kaster opp hver gang tanken kommer inn i hodet.
Noe som også plager meg er at da vi ble sammen igjen, så ville hun ikke være intim, for det ville ta litt tid som hun sa, og hun ville føle seg som en hore om vi hadde sex. Men det å ha sex med to stk uten følelser på kort tid er liksom helt greit??
Prøver å tenke på alle grunnene for at vi ikke passer ilag, men jeg klarer bare å tenke på alle de gode stundene vi hadde, og jeg savner henne så mye at jeg holder på å gå opp i limingen. Vet at jeg kommer aldri til å slutte å elske henne, men hva skal jeg gjøre for å komme videre evt. få henne tilbake?
Setter STOR pris på svar, fra begge kjønn...
Pappa-til-Lucas
Sv: Trenger tips evt råd.
23:37 13.10.2007
Kjære deg - dette høres ikke godt ut. Noe av problemet er vel kanskje at du vel ikke har lyst til eller orker tanken på å gjøre det som egentlig må til for å komme over henne? For det er bare én ting å gjøre: Sørg for å ikke ha noe kontakt med henne i f.eks. en måned (utover det du er nødt til å ha pga. felles barn). Det høres tøft ut, men - tro meg - psykisk og fysisk avstand er det mest effektive. Selv om det er grusomt vanskelig de første dagene! Slik du holder på nå, er bare selvplaging. Men ved å skape litt avstand mellom deg og eksen, vil dere få tid til å tenke litt begge to. Det kan jo være at hun blir tvunget til å våkne og ikke ta deg som en selvfølge, for det tror jeg nok hun gjør nå? Eller det kan hende at du forstår at du kan klare deg uten henne. Avstand vil gjøre det lettere for deg å se både henne og forholdet deres klarere. Sørg bare for å være litt travelt opptatt med andre venner og hyggelige aktiviteter de første dagene. Og tren - det pumper noen nødvenedig lykkehormoner inn i kroppen din.
Alt godt til deg!
Anonym
08:49 14.10.2007
Takk for rådet, men det er dessverre utprøvet, det er nå snart et år siden jeg sluttet å ha kontakt med henne utover det som er nødvendig forr sønn vår, jobber offshore og er mye bortreist uten særlig kontakt med henne eller vår sønn, grunnet lange arbeids dager og det at hun ikke bestandig svarer tlf når jeg ringer for å snakke med sønn vår.
No når jeg er hjemme, så holder jeg på med renovering av en leilighet jeg akkurat har kjøpt... Prøver å få til en treningsøkt hver dag. Mye av problemet ligger nok i det at jeg har latt henne vite hva jeg føler for henne, og det virker som at hun hele tiden er sint på meg- betyr det at hun enda har følelser? Eller er det bare sinne?
Har liksom ingen nære venner som forstår min situasjon og dermed så er det ikke mye hjelp og hente fra de...
Takk for det. :)
Pappa-til-Lucas
20:34 17.10.2007
Ingen lett situasjon. Det beste er jo sjølvsagt å prøve å kople tankene om ho ut og unngå å møte ho (men det er jo noko som er vanskeleg å få gjennomført da dere har barn sammen). Eg har kun vert i ein situsjon kor eg var djupt forelska i ein, men det var min første kjærleik. Tok meg 8 år å komme over han, ikkje at eg tenkte på han ofte alle dei åra. I løpet av dei åtte åra tenkte eg på han kvar gang eg hadde kjærlekssorg og gav han skylden (inni meg) for at eg ikkje var lykkeleg. Det er som sagt vanskeleg å seie kva du skal gjere. Du må berre prøve å gå inn for å gløyme ho. At du er for god for ho. For når man ikkje får den responsen man ønsker så er det berre å gå videre, lettere sagt enn gjort. Men eg sjølv er blitt flinkere til det med åra. Eg gidd ikkje tenke på nokon som ikkje vil ha meg, da stopper eg brått å tenke på den personen.
Eg ønsker deg uansett lykke til! Og håper du finner ei etter kvart som fortener kjærleiken ifrå deg. :)
riwer
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem