Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hun er 7 år å nekter å sykle?
 01:10 10.10.2007
Bare fordi hun ikke tørr uten støttehjul,er jo den måten som er riktigst å lære seg balanse.Hun nådde nedi med baina å alt men nei,ikke etter 1 time skjedde noe under.Hun nektet å sykle mere å ville gi vekk sykkelen osv.Hva med skolen skal ha sykkelrurer eller noe?Hun er pysette med å prøve å lære seg å svømme også,det går ikke an å være pysette for da lærer man ingenting,hva skal jeg gjøre da?
Anonym
Sv: Hun er 7 år å nekter å sykle?
 21:00 11.10.2007
Heia...

Har ikke akuratt noen råd men må si jeg føler med deg, 6 åringen her nekter å sykle han og, vi har tatt av støttehjula men han nekter plent så sykkelen står i bua og råtner bort...Vi hadde det likedan med bading i svømmehallen, men forrige helg ble han med onkelen i svømmehallen og da hadde han visst vært veldig aktiv men fortsastt litt redd for å få vann i håret...hehe..har funnet ut at han bare får finne ut av det selv, han finner fort nok ut hvor flaut det blir når han kommer på skolen og han ikke kan sykle...stakkars liten... men thats life :) lykke til...
magol
 22:31 11.10.2007
er ikke så uvanlig at de ikke kan sykle, eller vil.
Mellomste vår lærte i vår, slutten av første. Var ikke interessert før. Men det var flere som ikke kunne skikkelig i klassa hennes.
Her må de være i 5. klasse tror jeg før de kan sykle på skolen, så jenta di har god tid før sykkelturer med klassa.

Hva med å melde henne på svømmekurs? Mine likte vann, men nektet å dykke eller være der de ikke nådde skikkelig. Bare etter noen få uker på kurs (en gang i uka), så dukket de og var mye tryggere. De deler kursene inn etter hva de kan fra før.
Er nå to år siden mine begynte på kurs, men de har syntes det ble så gøy at de bare fortsatte på videre kurs selv om det egentlig holdt med første. "Består" de det kurset de er på nå kan de begynne på svømmetrening, hvsi de har lyst. Og det sier de at de har.

Synes ikke du skal si til henne at hun er pysete iallefall (jeg sier ikke at du har sagt det til henne), men ta det litt etter litt. Tålmodighet kommer en langt med :)
PrinsesseSjefen
 00:24 19.10.2007
hun er da ikke pysete, barn utvikler seg så ulikt, han til meg (7) vil heller ikke sykle uten støtte, men han begynte i sommer og synes at d ble litt ekkelt, da andre suste rundt uten, så til våren nå så tror jeg d blir, storesøster derimot var 5 år.
før sommeren meldte jeg på begge på svømmekurs for at de skulle bli trygge i vannet, søster er 12, hun sluttet etter en gang, fordi hun syntes d var trasig, er mye tryggere i vannet, men ikke helt svømmedyktig. junior er nå m for 3 gang, første kurset måtte han ta to ganger, nå r han på nybegynner 2, og d går som bare det, nå er han en av de flinkeste og svømmer, stuper og dykker, kjempeforandring..

så ikke stress eller bekymre deg :-) det kommer, sikkert mye annet som hun mestrer bedre enn mange andre
"gullet"
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------