For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hva skal jeg si til barnet mitt
19:32 4.10.2007
Jeg har en sønn på 7 år som ble født etter prøverørsbehandling. Vi fikk dessverre bare dette ene barnet. Nå har han begynt å spørre hvorfor han ikke har søsken og sier han gjerne skulle hatt det. Han synes det er så trist å være enebarn, hvis han hadde hatt søsken sier han at han hadde hatt noen å leke med og hadde ikke vært så ensom. Jeg må innrømme at dette er et fryktelig sårt punkt hos meg, jeg blir veldig lei meg. Jeg skulle jo også ønske at han hadde hatt søsken, men dessverre fikk vi ikke det til. Prøver å forklare det til han, men har ikke sagt noe om prøverør selvfølgelig, det er han altfor liten til å forstå. Jeg synes veldig synd på han. I tillegg til dette har han problemer med å bli kjent med andre barn. Vi har bare bodd her i 1 år. Lurer på om han kan ha Asbergers syndrom. Han har vært til utredning både på BUP og PPT - tjenesten.
Hvis noen ville skrive til meg blir jeg glad.
kosegutt
Sv: Hva skal jeg si til barnet mitt
21:45 4.10.2007
Si det som det er, de forstår mer enn vi tror, selv om det er sårt for deg, er det greit å fortelle at mamma ikke kan få flere barn. Jeg satte meg med et ark og tegnet opp eggstokker og fortalte at det må være åpning i dem for at jeg skulle kunne få barn i magen, jeg forklarte at de har blitt tette forde det har vokst opp noe som ligner vannballonger inni dem og derfor kan det ikke bli barn, mine to minste barn godtok dette greit. De er 7 og 6 år. Nå vet ikke jeg hva som er årsaken til din ufrivillige barnløshet, men du finner ut av hva du trenger å si. Asberger Syndrom: Min svoger, barnas onkel fikk denne diagnosen som 14 åring, han er nå 23. Videre har jeg vært igjennom hele pakka med PP og BUP d.a Helsestasjonene fant at min sønn hadde autistiske trekk. Nå da han går i andre klasse er det kommet frem at det ikke var noe, men jeg kjenner altså til hva du går gjennom, og jeg vil gjerne være din støtte om du trenger meg. Mvh
Hekleheksa
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem