For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
hva gjør jeg med frekt språk bruk og ikke vil høre??
09:51 4.10.2007
jeg har prøvd å ta det rolig med hun og forklare. hun er snart 6 år og går i første klasse. hun eier ikke respekt for meg i det hele tatt. til jeg klikker og blir sint da hører hun.. jeg er 25 år og er gravid med nr 2 . jeg vil ha et bra forhold til hun uten å bli sint.. noen råd???
Anonym
Sv: hva gjør jeg med frekt språk bruk og ikke vil høre??
22:11 4.10.2007
Konsekvent grensesetting.. Du kan foreksempel benytte såkallt Timeout. Du har sikkert sett Nannyhjelpen, de har mye godt å komme med der.
Anonym
Sv: hva gjør jeg med frekt språk bruk og ikke vil høre??
00:37 19.10.2007
skjønner den så godt, man har liksom litt kortere lunte pga hormoner osv.... sikkert mye som foregår i d lille hodet hennes også nå siden hun skal bli storesøster, kanskje hun er usikker på hvordan d blir og dette er litt ekstra oppmerksomhetstrang...
det som har fungert her i allefall, er advarsler som deretter har blitt etterfulgt av konsekvens, jeg har f.eks tatt bort noe som betyr mye for junior, som han da får tilbake først etter så og så lang tid... så nå holder d at jeg gir ett lite hint, så er alt i orden. dette har fungert på junior.
med storesøstera, så fungerte det at jeg lagde ett ark m alle ukedagen, og for hver dag hun hadde vært snill, så fikk hun ett smilefjes, var det 7 smilefjes fikk hun noe ekstra spesielt til lørdagsgodter. var d en dag eller to som d ikke var smilefjes, fikk hun bar litt....
håper dette var til litt hjelp
og bare sett deg ned og forklar henne at du blir sliten og lei deg og heller bare har lyst og være god venn.... de skjønner ganske mye egentlig...
"gullet"
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem