Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
To delt eller hel dress til barn på 7-8 år??
 09:31 1.10.2007

Litt usikker... tenker det kanskje er mest praktisk med to delt? i de korteste friminuttene er det gjerne kun jakken som blir brukt? hva bruker dere?
torpedoutleige AS
Sv: To delt eller hel dress til barn på 7-8 år??
 17:49 1.10.2007
Jeg liker best to delt,men kjøpt hel dress,da slipper de å legge igjen noe..og friminuttene til ungen her er en halv time,de kjører sammen to og to timer:)
plong
 23:03 1.10.2007
litt begge deler... Arver en del, og da bruker de det som passer. hun på snart 7 kan fortsatt bruke dress. Hun på 8 har vel begge deler, men spørs om dressen passer. Har kjøpt to-delt til henne i år. Er og lite utvalg til henne, for hun bruker str 10 år (140 ) eller større. Ikke så mange hele dresser.
PrinsesseSjefen
 22:50 2.10.2007
Vi har kjøpt to-delt.
hkath*Stolt mamma til J og M*
 11:16 3.10.2007
Det er en del ting jeg ville tenkt på i den forbindelse:

Vil ditt barn ta på seg utebuksa også hvis h*n får todelt dress, eller blir det for fristende å bare bruke jakke slik at dagen ender med en søkkvåt, frysende unge?

Har de såpass god tid på skolen i forbindelse med av- og påkledning at barnet ditt rekker å ta av både bukse og jakke når h*n skal inn? Kan ungene ta seg tid til å kle på seg skikkelig og likevel få et godt friminutt eller kjører de 10 minutter?

Kan h*n kle på seg såpass skikkelig at h*n slipper å få glippe i livet ved bruk av todelt?

Fordelen med hel dress er at de kan ikke droppe buksa, og holder seg derfor tørre og varme (noenlunde). Det blir ikke glippe i livet der snøen kan komme inn. Fordelen med todelt er at det er lettvint å bare ta på jakka hvis de skal ut en liten tur uten å leke og herje rundt. Det er lettvint, og ungene syns ofte at det er kulere med todelt enn med hel dress.
Filifjonka
 14:52 10.10.2007
Praktisk eller ikke... Min 8-åring ville heller gått naken enn å gå i en heldress. Hun har nektet konsekvent å gå med heldress siden hun begynte på skolen (hun går nå i tredje klasse). Hun forteller også at de med heldress blir ertet.

Selv synes jeg den todelte er mer lettvint, ikke minst slipper man da å kjøpe en ekstra vinterjakke. Sett fra et økonomisk perspektiv er nok det todelte alternativet best.
lubine
 00:26 19.10.2007
jeg har begge deler, alt etter som hva de skal gjøre, synes begge deler er like praktisk på hver sin måte
"gullet"
 20:43 23.10.2007
I år blir det nok to delt. Dressen fra i fjor passer nok fortsatt, men den er ganske slitt etter to sesongers bruk( vokser ikke så fort). Tenker at jeg kan styre litt om hun har på seg buksa på veldig kalde dager. Da kan vi bare putte på ull longs og boblebukse på morgenen, og så har hun ikke noe valg!!
nov/febmamma
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------