Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Pseudotvillinger

Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Råd om søskenvogn
 09:34 28.09.2007
Det blir 13-14 mnd mellom mine barn. Første mann er født i slutten av februar, neste har termin medio april.

Har så smått begynt å vurdere forskjellige søskenvogner, men ingen virker perfekte...

Teutonia Team S4 er foreløpig en slags favoritt. Den er lun og god (veldig viktig for vinterbarn som fortsatt er ganske små neste vinter), solid, svivelhjul fremme, vendbart og justérbart håndtak, separate fotbrett, flat liggestilling som muliggjør bruk av softbag og som er bra for eldstemann som fortsatt er liten når nr 2 kommer. MEN - jeg er redd vognen blir for stor og tung å løfte inn og ut av bilen. Kanskje det heller ikke er plass i bilen? Har Teutonia Mistral S i dag, og den er ganske tung den også. Det er heller ikke håndbrems på vognen, og det er vel ganske viktig med to barn oppi?

Emmaljunga Twin Cerox 360 er ganske lik Teutonia Team S4, så vidt jeg har forstått.

TFK Twinner Twist blir visstnok liten sammenslått, men jeg synes kalesjen virker litt liten/lite lun, og er ikke begeistret for vogner med regntrekk som blir som et telt over vognen. Her er det heller ingen mulighet til å ha barna vendt mot seg.

Firstwheels City Twin ser ut til å ha separate vendbare deler, men sportsvogndelen gir langt fra flat liggestilling og ser lite lun ut.

OTH Urban Jungle Duo har veldig liten babybag som ikke kommer til å passe babyen gjennom vinteren. Dessuten er barna vendt mot kjøreretningen.

Phil and Teds E3 Twin har samme ulemper som OTH.

Phil and Teds søskenvogn der barna ligger "oppå hverandre" ser heller ikke mye kjekk ut, og gir heller ikke mulighet til sovestilling for eldstemann.

Carena har visstnok en tvillingvogn. Er denne god?

Har også hørt rykter om at Bugaboo skal komme med søskenvogn. Noen som vet? Men her kommer samme ulempe med sportsvogndel som ikke blir flat.

Jeg forstår at jeg må lempe litt på kravene mine, men hva er viktigst for dere som allerede har erfaring med dette?

Har dere noen utfyllende kommentarer til mine vurderingen og evt anbefalinger av andre vogner?

Takknemlig for svar.

myst
Sv: Råd om søskenvogn
 19:29 5.11.2007
Jeg kan ikke komme med svar eller tips, jeg har ingen erfaring. Men har selv startet jakten på den perfekte søskenvogn, da vi nettop har funnet ut at vi venter en liten til. Så jeg vil bare takke for de gode vurderingene, nå vet vi mer hvilke vogner vi skal se etter!!!
Anonym
 22:13 6.11.2007
Jeg er blitt litt klokere siden sist. Først noen korreksjoner:

TFK Twinner Twist kan utstyres med hardbag oppi den ene hengekøyen, slik at man kan se babyen, også selv om den doble kalesjen er oppslått, siden det er titteluke i denne. Hardbagen virker veldig bra og er ganske stor. Min 8 mnd gutt på 8,5 kg fikk god plass.

OTH har jo også hardbag, men denne er en del mindre enn TFK-bagen. Det ser imidlertid litt lekrere ut å kunne montere bagen separat, og ikke oppi en hengekøye. Også her vil den doble kalesjen gå over hardbagen ved bruk.

Emmaljunga kommer med en ny søskenvogn snart, Twin Cangaroo. Ser ganske stilig ut, men blir nok for stor sammenlagt for bilen vår, dessverre.

Er blitt mer positivt innstilt til Phil&Teds geniale søskenvogn. Veldig praktisk iallefall.
myst
 15:24 8.11.2007
jeg er fan av babytravel sin søskenvogn. altså ikke tvilling trillen.
skal kjøpe den tror vi. har stokke sin fra før til vesla vår. hun er 13 mnd når nr 2 kommer. beholder nok denne vogna også.
mamma til martine og lille
 15:20 14.11.2007
Jeg fikk akkurat vite at Phil&Teds kommer med en ny og forbedret utgave at søskenvognen som skal hete Vibe. Tror jeg venter og ser til denne kommer. Forventet pris ca 7000.

Se lenke

http://shop.totsongo.com/Phil_Teds_GT_Stroller.html
myst
 21:07 23.11.2007
Jeg har Koelstra flexxo twin.
Genial vogn! God plass til begge barna, separate kallesjer, ordentlig skille mellom barna, regulerbare fothvilere. Bag som vender mot deg, og den er relativt stor til å være til søskenvogn. Sportsvogndelen er lun.
Vogna er smal og lett!

Vi er rett og slett kjempe fornøyd!
http://www.koelstra.com/nl/pushchairs/flexxo-twin/index.php/cPath/1_33?osCsid=f6 ef16e5051a018ab40f6d95fa94d325&language=en
Glede!
 20:17 29.11.2007
Den Koelstra så veldig fin ut. Men er langt til Bergen og Stavanger. Noen som vet om den selges flere steder? Oslo hadde vært fint :-)
Akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen. Det blir 17 mnd. mellom barna mine. Gleder oss veldig.
Vivi79
 09:42 3.12.2007
hvor har du hørt at bugaboo skal komme med tvillingvogn HI?jeg har bugaboo til ungen min, har sett på oth og tror nok jeg kjøper den hvis ikke bugaboo kommer med en.blir 1,5 år mellom mine..
Anonym
 17:27 3.12.2007
Jeg leste om en mulig Bugaboo tvillingvogn på et barnevognforum, men da jeg sendte mail til Bugaboo og spurte fikk jeg til svar at det ikke kom til å bli noen tvillingvogn med det første, fordi de ennå ikke hadde funnet noen bra tekniske løsninger.

Så jeg kjøpte OTH.
myst
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------