For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
hjelper dere barne deres med tannpuss?
08:31 25.09.2007
står dere alltid vedsiden å sjekker at de pusser riktig?
Anonym
Sv: hjelper dere barne deres med tannpuss?
19:08 25.09.2007
Hmmmmm.......nei. Her pusser 6 åringen tenner selv om morgenen og vi foreldre pusser om kvelden. Han er veldig grundig når han pusser selv, og tenker noen ganger at han jammen er mer nøye en hans stressa mor er, enkelte ganger.......
Er dette helt uvanlig? At de pusser selv mener jeg?
niccilita
22:35 25.09.2007
Vi gjør som deg niccilita, på alle tre 3, snart 7 og 8 år. (eller minsten pusser vi morgen og kveld)
Tror det er ganske vanlig. Og tannleger råder til å hjelpe de iallefall frem til de er 10 år (men er enig, at eldste pusset ofte bedre enn meg...)
PrinsesseSjefen
09:19 26.09.2007
Litt forskjellig, hun pusser oftest selv om morgenen og jeg på kvelden.
Korse76♥
14:25 27.09.2007
Pusser selv om morgenen og jeg om kvelden...
tinker
23:32 28.09.2007
Siden de ikke er flinke nok enda, er det som regel jeg som pusser.
Innimellom får han pusse selv, for å øve seg.
Qasisis
15:03 10.10.2007
Ja selvfølgelig! Skal man ikke pusse tennene til barna sine til de er 10 år gamle da? Det har jeg hørt...
Jeg pusser dem om kvelden, men hun pusser dem nok av og til selv om morgenen (jeg er ofte gått hjemmefra når hun er ferdig med frokosten). Jeg tviler sterkt på at kvaliteten på tannpussen hennes er tilfredsstillende, men så pusser jeg ekstra godt om kvelden også da.
Jeg hadde hull i tennene fra jeg var 7-8 år gammel og gjennom hele oppveksten min. Hadde mine foreldre passet bedre på, hadde nok tannstellet mitt sett ganske så annerledes ut i dag tror jeg. Å la små barn håndtere egen tannhygiene er på grensen til barnemishandling.
Får mine barn hull i tennene har jeg meg selv å takke, det har heldigvis ikke skjedd ennå..
Anonym
21:22 10.10.2007
er nok ikke helt "din skyld" om de får hull da...
Jeg har enda ikke hatt hull i tennene selv. Jeg husker egentlig ikke at foreldrene mine pusset mine tenner, så jeg var neppe 10 år når de sluttet. (selv om jeg har elendig hukommelse) Og ikke var jeg særlig flink tror jeg. Faktisk ser jeg nå at eldste pusser lenger enn jeg gjør på meg selv...
Eldste har hatt et lite hull, mens mellomste som er slappere på sin pussing om morgenen, har ikke hatt. Minsten, som jeg pusser 99 % av tida, hadde litt antydning til hull på første besøk som 3 1/2 åring...
PrinsesseSjefen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem