Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Jeg har 4 tette
12:15 17.09.2007
Jeg har fire flotte barn.
Nr 1 og 2 er det 2 år og 10 mnd mellom noe som jeg syns ble for stor aldersforskjell. Mellom nr 2 og 3 er det 24 mnd og mellom nr 3 og 4 er det 18 mnd mellom. De har alltid noen og leke med og kjeder seg aldri. Noe høyt støy nivå kan det bli. Har aldri angret på mitt valg og ser at de er meget tett knyttet til hverandre.
KITI
Sv: Jeg har 4 tette
18:59 20.09.2007
Har "bare" 3 tette jeg da, men har planer om en 4. mann, men tror nok jeg vil vente så det blir 2-3 år mellom de. De to eldste mine er det 1 år og 14dager i mellom og fra 2. til 3. mann er det 2 år 1 mnd og 17 dager :o)
Velger og vente litt med 4. mann da det er mye "bråk" med 2. mann. ( Han er mye syk og har muligens en grad av ADHD)
Eldste er nå 4 år....
Kan jeg få spørre om hvordan det 4. svangerskapet og fødselen var?
ajas
11:52 21.09.2007
Mitt fjerde svangerskap var som de andre. Jeg gikk ned 10 kg og var syk. Jeg kastet opp i alle mine svangerskap. Var dårlig til jeg var 6 mnd på vei. Etter det var svangerskapet lett, begynnte og legge på meg og hadde det kjempe bra.Fødselen var like lett som da jeg fikk de andre. Jeg føder veldig fort og det er ikke noe komplikasjoner som oppstår. Nå går jeg gravid med nr 5 og bruker aktupunkturarmbånd og jeg har aldri vært så frisk noen gang. Jeg syns det er flott og ha en stor familie og koser meg enormt. Men kaos.. Ja det blir det. Men guttene har en utrolig samhørighet og han eldste sier at når han og jeg er alene så kjeder han seg. Venter på brødrene sine. Jeg har to barn med adhd og nr 3 er den mest krevende av de alle. Men jeg tilrettelegger hverdagen deres slik at det skal bli let for de. Det er viktig med faste, trygge rutiner og forutsigbarhet er viktig. Kjører på med mye positive forsterkere. Jeg er Vernepleier og har selv adhd og jeg vet hvordan de har det. Har du prøvd ut forskjellige system på nr 2? Send meg gjerne personlig melding så har jeg plenty av tips til deg. Men uansett.. Velger du å få nr 4 så ønsker jeg deg lykke til...
KITI
21:02 21.09.2007
Prøvde og skrive en personlig melding til deg, men det gikk ikke....
Må virkelig si at jeg beundrer deg som nå venter 5.mann!
Så stor familie må da være utrolig kos.
Vi prøver så godt det latt seg gjøre med trygge faste "rammer" og rutiner om dagen, det er veldig viktig for meg at ting går etter "skjema" da jeg har de hjemme alle tre. Vi er kommet inn under BUP med 2.mann nå, men har ikke kommet lenger enn vurderings timen, så nå venter vi spent på hva som skjer videre.
Om du har noen gode tips kan jo kanskje du prøve og sende de på personlig melding til meg? Jeg tar i mot alle råd med stor takk :o)
ajas
10:25 23.09.2007
Ser ikke ut som jeg får sendt deg personligmelding.
KITI
15:07 25.11.2007
Så flott å lese. Jeg har bare to, og ønsker meg virkelig flere barn. Men jeg har ikke økonomi til det, og må vente med å få nr 3 og da blir aldersforskjellen ganske stor. Syns dere er heldig som kan prioritere å få flere barn så tette. Det er jo valg en gjør.
Hilsen snuppelupp
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem