Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
hjelp, leksemas igjen!!!
23:58 15.09.2007
er det noen som kan hjelpe meg med råd om hvordan vi får 5. klassingen til å gjøre lekser? har prøvd alt. han har fått beskjed om å gå rett hjem etter skolen og begynne med lekser. dette har resultert i at han ikke var ute å lekte en eneste dag omtrent da leksene sjelden var gjort til vi kom hjem, og han måtte gjøre dem etter middag likevel. han har heller ikke fått deltatt i fritidsaktiviteter hvis ikke leksene har vært gjort først. nå har vi sagt at hvis det ikke er noe spesielt som skjer på kveldstid, trenger han ikke begynne med lekser før vi kommer hjem. synes det er viktig at han kan være med kamerater etter skoletid. vi har prøvd både å sitte sammen med han mens han gjør lekser, og at han gjør de på rommet sitt. uansett er vi tilgjengelig for han hvis han trenger hjelp, likevel tar leksene gjenomsnitlig 2-3 timer her i huset.
hadde håpet at det skulle bli bedre nå som han har begynt på "storskolen" og fått en sommer til på å modnes. men nå har vi hatt det slik siden 2. klasse, og det er fryktelig slitsomt. har mest lyst til å gi opp og la han få sluntre unna, men nekter å la han kaste bort evnene sine. for det ligger ikke på det at han ikke klarer, hvis han er i humør til det er leksene gjort unna på en 1/2 time... og han ligger over snittet i mange fag iflg. læreren. men han rett og slett bryr seg ikke.
begynner å bli desperat etter å finne en løsning. hver uke er en kamp for å få ferdig leksene til fredagen. å finne på noe som en hel familie på ettermiddagen kan vi bare glemme, her gjøres det lekser, og det er det vi har tid til...
Anonym
Sv: hjelp, leksemas igjen!!!
20:59 17.09.2007
Kjære deg, ikke så mye jeg kan si til deg... men vi har det akkurat det samme.... gruer meg til hver ettermiddag...hater lekser.. jeg gleder meg til sommerferie og ferier generelt som et lite barn...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)