Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Hvordan er deres morgen rutiner?
18:44 8.09.2007
Hvordan er dem. Hva gjør dere når og hvordan? Har selv 2 barn i barneskolen.
Anonym
Sv: Hvordan er deres morgen rutiner?
21:33 8.09.2007
tja.. regner med at du mener på skoledager. har 2. og 3.klassing, og 1 barnehagebarn
Er litt forskjell om jeg jobber dagen eller ikke (turnus).

Jobber jeg, står jeg opp kl 6 og ordner meg selv og spiser frokost (og evt smører nister om jeg ikke har gjort det kvelden før). Vekker ungene 630. Da går de på do, kler på seg, vasker seg, kjemmer seg og pusser tenner. Vi prøver å være ute av huset kl 7. Nå som det er lyst om morgenen går de til SFO (ca 10 min å gå). De spiser medbrakt frokost der. Så kjører jeg minsten i barnehagen og med selv til jobb. (begynner 730)

Har jeg fri eller begynner senere står jeg opp kl 7, og vekker ungene ca 715. De ordner seg da på badet (med litt "mas" gjør de det de skal selv, ikke minsten akkurat, men hun er bare 3, og du lurte vel på skolebarna) mens jeg setter på frokostbordet. De bruker vel ca 15 min på badet (+/- 10 min..... hvis de er er feil/riktig humør...). Så spiser vi frokost sammen etterhvert som de er ferdige. De smører nistene sine selv. Prøver å være ferdig med maten ca kl 8 (minner dem litt på at kl snart er 8, tankene kan vandre langt på morgenen...) Så er det tannpuss og pakke maten i sekken. De er da klare ca 815, skolen begynner 830.

Noe mer du lurte på?
;)
PrinsesseSjefen
23:44 14.09.2007
Jeg har stort sett gått hjemmefra før de andre står opp. Pappaen vekker jenten på 9 år ca ti over syv. Hun går da på badet og vasker seg og kler på seg. Klokken halv åtte går pappaen. Jenten spiser frokost som står klar, pusser tenna og gjør seg klar til å gå. Hun låser og går / sykler hjemmefra litt over åtte.
Anonym
21:54 21.09.2007
Vi har skikkelig seine morgener fordi vi ikke må så tidlig på jobb. Vi voksne står opp 7:30 - 7:40, og vekker barna samtidig. Min mann er rask i dusjen og går fort ned og lager mat til alle. Barna på 8 og 10 står opp, vasker seg og kler på seg og går ned for å spise sånn åtte. De blir pusha gjennom påkledning og ned til frokost av meg som fortsatt er på badet, nede står pappa og gir dem frokost. Enten smører pappa skolemat eller så smører vi ofte matpakke sammen alle sammen ved bordet. Jeg er ofte ikke nede før ti over åtte - er heldig med en kjapp og flink mann som smører til alle :) Fra ti over åtte til fem på halv ni spiser vi, så løper barna opp og pusser tenner før de kler på seg og går ut av døra omtrent halv ni. Vi voksne går fem minutter senere.

Vi har ikke mye margin med er ganske fornøyde :) Hadde ikke min mann vært så kjapp om morgenen og flink til å smøre mat måtte vi, eller iallfall jeg, stått opp mye tidligere, jeg er den som er senest nede.Barna er blitt mye mer selvgående de to siste årene. Den minste på åtte har hatt litt problemer med å bli mast på, så etter at åtteringen fikk i oppgave å passe klokka selv og sørge for å vøre i rute, så ble alt mye bedre.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)