For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
respektløs 6 åring
17:14 5.09.2007
det høres kanskje ille ut,men jeg blir snart gal av å aldri bli respektert av sønnen min. Uansett hva han får beskjed om å gjøre eller ikke gjøre,så gjør han tvert i mot,og det er ikke noe som plutselig har kommet nå etter han ble 6 år. irettesetter vi han bare ler han av oss og ber oss å holde kjeft og ler oss opp i ansiktet,han er kontinuelig SLEM mot lillesøster på tre og prøver vi med noen form for avstraffelse som skammekrok i 6 min.,fjerne leker,ingen tv etc,snakke rolig,skrike...... hjelper ingenting. nå er jeg så sliten av denne evige kampen som foregår,så jeg bare spør: har noen noen gode råd???
aurena
Sv: respektløs 6 åring
01:06 28.09.2007
Hei
Jeg sliter med noe av det samme med gutten min som også er 6 år, og jeg fikk veldig god hjelp ved å gå på foreldreveiledningskurs. Kurset heter: De utrolige årene, og der fikk jeg veldig mange gode råd og masse hjelp
Det finnes en bok som blir brukt på kurset, som jeg kan anbefale på det varmeste. Tittelen på boka er også " De utrolige årene " av Carolyn Webster-Stratton.
I denne boka får man seg en virkelig vekker i hva man gjør galt, og den er veldig lettforståelig og lettlest.
Sjekk med kommunen din om ikke de har noe tilsvarende kurs, jeg tok mitt i Bergen.
Ellers så er det eneste som nytter når de er slik å være konsekvent, hele tida, og ikke fire en millimeter, unger i den alderen tester grenser hele tiden, og hvis man gir dem lillefingeren så tar de hele deg !!
Ønsker det masse lykke til !! Ikke gi opp, det ordner seg som regel
Aufrilia
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem