Her kan du utveksle erfaringer rundt det å være alene, få tips om fine turer man kan dra på og rettigheter du kanskje ikke var klar over at du hadde. Få støtte og sukke litt selv også.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva hvis noe skjer med meg???
20:26 1.09.2007
Hei.
Jeg er alene med min sønn på 15 mnd, pappaen har vedkjent seg farskapet og betaler barnebidrag. Men vi har pr dags dato ingen kontakt. Dette er hans valg. Da min sønn ble født prøvde jeg å få til en viss kontakt, og ytret ønske om at vi kunne ihvertfall ha et visst samarbeid og på sikt kanskje samvær mellom de to, men dette er han ikke interessert i. Han er samboer med en annen dame, men har ingen andre barn. Samboeren hans og den øvrige familie vet ikke noe om meg eller vår sønn.
Det jeg lurer på, er hva skjer med min sønn hvis noe skjer med meg? Er livredd for at han skal havne hos pappaen hvis jeg skulle bli alvorlig syk og ikke kunne ta meg av ham, eller hvis jeg skulle dø. Pappaen har aldri vist noen form for interesse, og har kun sett ham 2 ganger, begge "ufrivillig", først i et møte med trygdekontoret, deretter hos legen for blodprøve.... Da var han 1 og 3 mnd gammel.
Foreldrene mine og familien ellers elsker min sønn over alt, og vil heller aldri takle hvis noe skulle komme til å skje med meg, og min sønn blir sendt til sin far.
Uten at jeg har fått sjekket noe særlig ennå, så virker det "logisk" at min sønn da evnt vil "havne" hos sin far....
Er det noen som har vært i lignende situasjon og kjenner til problemstillingen, så er jeg veldig taknemlig for tips om hva jeg evnt kan gjøre.
På forhånd tusen takk, og god helg:)
Klem fra
M
Anonym
Sv: Hva hvis noe skjer med meg???
18:36 16.09.2007
ettersom barnefaren ikke har noe kontakt m barnet, tror jeg det er like sansynelig at familien din får ansvaret for han. du kan vel skrive hvem du ønsker at barnet ditt skal bo hos hvis noe skulle skje m deg i testament el no tror jeg...
Anonym
23:10 21.10.2007
Med mindre reglene har blitt forandret i løpet av de siste årene, havner ungen automatisk hos faren.
Dette vet jeg p.g.a. en sak som var mye omtalt i avisene for noen år siden.
Du må snakke med advokat, tror faren må frasi seg alle rettigheter, eller si fra seg farskapet.
Hei.
Uff, ja, det er det jeg er redd for... Her blir det nok å kontakte advokat og få litt veiledning og råd...
Takk for tilbakemelding fra dere begge to, ihvertfall:)
Ha en fortsatt fin kveld:)
Anonym
19:33 15.11.2008
Så lenge dere ikke har delt foreldreansvar må han søke om å "få" barnetpå lik linje med din familie vis noe sku skje med deg, og slik som du beskriver situvasjon tviler jeg på at han vil få det. lykke til videre
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem