Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Vaksinedebatten

Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din bare på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Et raskt spørsmål
 17:03 29.08.2007
Til dere som er imot vaksiner,hva svarer dere på dette?
Altså,enkelte barn vil jo ikke tåle en vaksine,og da heller ikke sykdommen det vaksineres mot.For ikke å utgjøre en smittefare for disse er det viktig å vaksinere...Skjønner dere hva jeg mener?
Anonym
Sv: Et raskt spørsmål
 19:56 29.08.2007
Noen raske spørsmål tilbake her:

Så du mener jeg skal risikere å skade mine barn ved å sprøyte dem fulle av giftstoffer og virus, slik at de ikke skal smitte immunsvake barn med potensielt farlige barnesykdommer?!

Du revaksinerer deg selv hvert 5.år av samme grunn, eller?

Utgjør uvaksinerte barn en større smittefare enn voksne som ikke revaksinerer seg?

Loiz
 20:09 29.08.2007
Tusen takk for svar:) Mine barn vaksineres ikke,men jeg sliter med motargumenter når folk kommer med den regla der...Derfor jeg spurte;)
Anonym
 19:30 30.08.2007
Bare hyggelig! Synes det er drøyt at enkelte helsestasjoner bruker dette som et argument for massevaksinasjon.
Loiz
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------