Her kan du komme med gode og dårlige erfaringer og få tips og hjelp om du ikke får det du har krav på som foreldre. Eller om du har et hjertesukk å komme med på bakgrunn av dine erfaringer. Eller en gladmelding?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Må man gå til skoletannlege
22:50 28.08.2007
for at det skal være gratis? Jeg er ikke videre imponert over behandlingen vi har fått på tannklinikken vi tilhører. Og jeg har bedt om å få andre personer "hver" gang nå. Vesla er ikke trygg på nye ting og dette ble ikke tatt hensyn til uansett hva jeg sa og ba om av forberedelser. Vurderer å ta henne til "vanlig" tannlege i stedet. (uansett om jeg må betale)
Den offentlige tannhelsetjenesten tilbyr gratis tannbehandling til alle fra 0 til og med det året man er 18 år gammel. Dersom man velger å gå til privatpraktiserende tannlege, må man betale dette selv såfremt det eksisterer et offentlig tilbud. Vanligvis er det slik at man blir tildelt en tannlege etter hvor man bor, men dersom det "kræsjer" med kjemien er det i mange tilfeller mulig å søke om å få bytte tannlege (såfremt det finnes en annen offentlig tannlege i nærheten).
Det er synd at du føler at samarbeidet med tannhelsepersonellet ikke fungerer. De fleste av oss strekker oss langt for å gi et best mulig tilbud!
Ja det trist at vi føler det slik, tannlegen er utenlandsk og vesla skjønte ikke hva han sa. Det bidro jo bare til at hun ble mer usikker og redd. Til slutt sa de: her er det ikke mamma som bestemmer, det er VI.. Da begynte hun å gråte...
Ved neste innkalling skal jeg forsøke å bytte til en person som hvert fall snakker forståelig for henne. Kjipt å få tannlegeskrekk i en alder av 7 :-(