Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Min samboers sønn sa: men jeg tror ikke hun syntes det er noe gøy at jeg er her...
 20:36 26.08.2007
uff,vet ikke hvor jeg skal begynne...
Min samb har en gutt som er 8 år fra tidligere som vi har annehver uke.
Å vi har en gutt sammen som er 17mnd,men etter at han kom til verden,så har jeg følt at det bare blir vanskeligere å vanskeligere for meg at han sønnen på 8 bor hos oss anne hver uke.Hvorfor??
Ja,si det...jeg føler jeg har så mange svar på det.
Noe av det kan være at jeg faktisk er "2 barnsmor" etter vi fikk en sammen,og at jeg føler det blir veldig mye.Å inne i meg tenker jeg at :å godt han bare er her anne hver uke,eller ingenting i det hele tatt.Vet ikke hvorfor jeg føler det slik,vet det er veldig slemt..
En annen grunn kan være at jeg innerst inne skulle ønske at det bare var meg,samb og den lille gutten vi har sammen..
Det blir veldig "mye" den uken han er her,han er veldig vilter å jeg føler jeg sier at han ikke får lov til ting litt for menge ganger."ikke gjør det" ,"Du får ikke lov til det" "
Å han herjer litt for mye med minsten sånn at det en del ganger har gått galt..
Samboer er jo selvfølgelig uenig med meg i mange av sakene når det gjelder han.Han føler jeg er for streng.
Jeg føler jeg er i en annen sinsstemning den uken han er her.Veldig vondt for meg å ha den følelsen også for han på 8 for i dag hadde samb sagt at vi reiser hjem,vi skal snart ha middag,og .......... syntes sikkert det er greit at vi er hjemme.Han sa:Jeg tror ikke hun syntes det er greit at jeg er her...
Hjelp meg please.
Trenger så synspunkter å kanskje andre i samme situasjon...
Anonym
Sv: Min samboers sønn sa: men jeg tror ikke hun syntes det er noe gøy at jeg er her...
 16:05 31.08.2007
Har ingen erfaringer.

Kanskje du trenger å bli skikkelig kjent med gutten på dine premisser. Kva med at du og han reiser på kino, bowling aleine uten pappaen for å bli bedre kjent. Det er faktisk veldig artig med unger som er så store. Det går ann å føre samtaler, og ein kan snakke om ting som er vanskelig. Dei forstår mykje meir når dei har nådd den alderen. Snakk med han om korleis du føler det (altså på ein barnevennlig måte) og fortell at du har lyst til å bli bedre kjent.

Kanskje du har prøvd dette før, men var iallefall mine tanker om saken.
Nannenna
Sv: Min samboers sønn sa: men jeg tror ikke hun syntes det er noe gøy at jeg er her...
 19:16 1.09.2007
Har bodd sammen med de i 5 år:) Så jeg kjenner han veldig godt egentlig:)
Anonym
 09:12 9.09.2007
Stakkars gutt! Synes du bør gjøre alt du kan for å bedre dette. Tenk så vondt det må være for han å føle at han ikke er ønsket. Du må bare akseptere at han er en del av ditt liv og dere er en familie. Så annenhver uker er du faktisk tobarnsmamma. Kanskje du bør ta en prat med en fagperson.
Jeg bryr meg faktisk svært lite om dine følelser. Her sitter det en liten og sårbar gutt som faktisk ikke føler seg ønsket, ikke noe er værre enn det. Du er en voksen kvinne som med viten og vilje har sat deg i denne situasjonen. Hva med å fire litt på kravene og gjøre morsomme ting sammen? Prøv å få positive opplevelser sammen og bygg videre på det. Sett dine grenser, men gjør det på en fin måte. En 8 åring kan snakkes med og dere kan bli enige om hva som er lov og hva som ikke er lov.
Håper det ordner seg for den lille stesønnen din.
somm@r
 21:11 24.09.2007
Der er jeg faktisk helt uenig med dere!Jeg vet selv hvor vanskelig det kan være å hvor mange følelser det er i sving i en sånn situasjon.
Anonym
 21:25 24.09.2007
Kan sette meg litt inn i din situasjon da jeg selv har en stesønn på 7 år og har selv fått en baby....
Jeg prøver å behandle han som jeg ville behandlet min egen!
Tenk deg selv hvis det blir slutt med deg og typen og han fikk seg ny dame som ikke likte ungen din!!!!

Og prøv å sett deg inn i situasjonen til den stakkars lille gutten som faktisk føler seg uønsket av en person som han sikkert er kjempegla i!!
Ikke lett for han vil jeg tro!! Det er du som er den voksene her og må ta ansvar for å bedre situasjonen!

Vil bare tilføye at hadde jeg vært sammen med noen som ikke ønsket å ha barna mine i hus hadde den personen blitt kasta på dør!

Beklager hvis jeg sårer deg nå, men blir bare litt provosert!
Anonym
 08:11 25.09.2007
takk for alle svar dere.Men alt har ordnet seg nå!Vi har pratet ut å han sa at det var ikke sånn han mente det.Litt inviklet hele samtalen egentlig som jeg ikke går inn på nå da.

ha det bra!
Anonym
 04:16 10.04.2008
"var ikke sånn han mente det"!?

Her ser det ut til at du ber om råd for så å lukke øynene for alt du får. Du er klar over at han kanskje ikke vil såre deg, og derfor "tok tilbake" det han hadde sagt. Du sier selv at du sliter med å ha ham. Hvis han ikke føler seg ønsket, er det ikke rart han er litt vilter heller. Du må rett og slett ta tak i deg selv og skjerpe deg. Se det positive i tingene, nyt når han og minsten har fine øyeblikk. Tenk hvor flott det vil være for ditt barn å ha en storebror som er noen år eldre. Tenk på barnet ditt, og storebror istedet for deg selv.

Du har da valgt denne situasjonen selv, og for å være ærlig synes jeg du er litt vel egoistisk
emblafreak
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------