Her kan du utveksle erfaringer rundt det å være alene, få tips om fine turer man kan dra på og rettigheter du kanskje ikke var klar over at du hadde. Få støtte og sukke litt selv også.
Vennlig hilsen jordmor Siri
hjeeelp meg
08:24 23.08.2007
kjæresten min , eller tidligere kjæreste flyttet ut når guttungen vår knapt hadde fylt 1 mnd ...
han sier nå at han vil komme å hente han når han vil for å gå en trilletur en stund, sier også at han vil ha delt omsorg etter barnet er fylt et år ... dette er noe jeg ikke ønsker i det hele tatt !!!
synst det er urettferdig , det var ikke jeg som valgte å flytte fra sønnen min , hvorfor skal jeg da måtte svi for det ..
er det noen som vet reglene for sånt ... og har jeg mulighet til å finne et smitt hull som fører til at han ikke kan ha han alene ...
håper på masse svar
Anonym
Sv: hjeeelp meg
08:52 23.08.2007
Hei!!
Jeg har vært igjennom det der. Bare at min datter var gamlere.
4år..
Ikke gi deg! Gjør hva du vill. Er han ikke enig så må han gå videre med saken.
Men tror han har rett på samvær, men fra hvilken alder aner jeg ikke
6Ymamma
09:09 23.08.2007
det er nettopp det , han vet gan har rett på å ha han så så mye... og kommer til å forlange det ...
men er det ikke noe som kan , eller et smutt hull som sakt som kan gjøre at han ikke får han delt .
hvordan gikk det med deg da
Anonym
22:56 24.08.2007
Å ha delt omsorg for en ettåring er jo ikke videre bra for barnet. Du skal basere det på at barnet trenger stabilitet og trygghet gjennom å bo i ett hus, ikke to. Ofte anbefales det korte og hyppige treff når barna er så små. Det er ikke til barnets beste, men til pappas beste om det blir delt omsorg fra ettårsalderen. Søk mekling på et familievernskontor og søk hjelp og støtte fra instanser som kan dette. Senere kan det hende du må ta opp kampen igjen. Men jeg tviler på at han får viljen sin med delt omsorg når barnet er ett år.
Det at pappa sier at han kommer å henter barnet når han vil gå på en trilletur er jo også litt reversert. Lag avtale(skriftlig) om faste dager og fast tidspunkt for når han skal hente han. Husk at du har et liv og det må han ta hensyn til. Hvis han vil se gutten skal det være kontinuitet i det slik at babyen er trygg og husker han fra gang til gang. Slik får du også en pekepinn på om han følger opp avtaler(om ikke, kan du jo loggføre det og ved en senere anledning bruke det om han skulle være vanskelig)
Anonym
18:21 16.09.2007
han kommer ikke til å få delt omsorg hvis du ikke vil! kan nok hende at han får vanlig samvær(en dag i uka og annenhver helg) men ikke før barnet blir større. han har krav på samvær (hvis han ikke er farlig for barnet på noen måte). dere bør laga en skriftelig avtale, om når og hvor samværet skal foregå, du kan jo si at barnefaren skal være sammen barnet hjemme hos dere i begynnelsen, så kan han ta med barnet hjem til seg i et par timer el no etterhvert...
skjønner godt at du ikke vil at han skal ta m barnet bort fra deg, men husk at så lenge han er en god far er det vel kanskje bra for barnet å ha kontakt m faren sin...!?
det kommer nok til å ordne seg:)
Kaja<3Linnea Kadie
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem