Her kan du utveksle erfaringer rundt det å være alene, få tips om fine turer man kan dra på og rettigheter du kanskje ikke var klar over at du hadde. Få støtte og sukke litt selv også.
Vennlig hilsen jordmor Siri
alene med tre og alle er i barnehage!!
23:02 21.08.2007
Hei hei.
er det noen som er i samme situasjon.. jeg er alene med de så og si på full tid, far har de veldig lite. minde enn vanlig samvær..
Hvordan reknes bidrag ut feks? hvor masse får dere. jobber dere? hvordan får dere alt til å gå opp i opp.. ?? barnehagen er jo svin dyr, når du skal betale det alene..........
Litt frustrert her.. og lurer egentlig på alt praktisk...
Anonym
Sv: alene med tre og alle er i barnehage!!
19:35 22.08.2007
Du får dekt noe av bhg regningen.
Vet ikke å mye det er når det er mer enn en unge.
Bidraget blir regnet ut etter inntekten din og farens.
Du har jo krav på OS eller redusert OS da
Hei:)
Jeg fikk beskjed fra trygdekontoret om at når min sønn skal i barnehage, så får jeg dekket 64 % av NAV, og at jeg og barnefar da må dele det resterende. Han var også tilstede på møtet, og vi fikk forklart at dette er lovbestemt.
Sjekk med trygdekontoret der du bor. Jeg håper at jeg har blitt korrekt informert... ;o)
Lykke til:)
Er det kommunal barnehage, har du nok søskenmoderasjon og redusert bet. i forhold til inntekt. Av det du betaler til barnehagen, får du dekket inntil 64% av Nav. Dersom du har barna 60% el mer, har du rett på alle stønader til enslige forsørgere.
All informasjon finner du på nav.no. Det finnes også egen bidragskalkulator der.
Linken for enslig mor/far er:
http://www.nav.no/page?id=267
hei, jeg er alene med fem barn, hvor to er i barnehage. jeg får dekket b-hagen gjennom barneverns tjenesten, hør med de om hva du kan ha rett på.
lykke til:))
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem