Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Blir man automatisk like glad i barn nr 2, 3, 4 osv?
21:34 20.08.2007
Er gravid med nr 2 nå og det kommer til å bli ca 18mnd forskjell mellom de to.
Men saken er den at når jeg ser på vesla så greier jeg ikke forestille meg at jeg kan bli like glad i noen andre som det jeg er i henne. Og tanken på at jeg ikke kan leke så mye med henne som jeg vil og gi henne den oppmerksomheten som hun vil ha, for den nye babyen vil sikkert kreve sitt den også, gjør at jeg får tårer i øynene.
Så er dette noe vi alle førstegangsfødene tror, eller er det bare meg som er helt vekke?
Barn nr 2 er hjertelig velkommen det er ikke det, har ikke tenkt tanken på å ikke beholde!
Anonym
Sv: Blir man automatisk like glad i barn nr 2, 3, 4 osv?
21:09 21.08.2007
JA, du blir like glad i nr. 2.
Men du vil også oppleve frustrasjoner over å måtte dele oppmerksomheten mellom to barn. Sånn er det bare!
Amarie
18:02 26.08.2007
Jeg også tenkte den tanken med nr 1. Kan jeg bli glad i flere.... Og det kan du. Jeg har nå fått nr 3 og det er like stas hver gang og du blir kjempe glad i alle du en måtte få.
Anonym
20:29 27.08.2007
Helt vanlig å tenke slik, og JA, du blir like glad i nr 2 :) Når man først har dem der ville livet vært akkurat like utenkelig uten som med nr 1
Mikaelle7
22:46 21.10.2007
Jeg funderte mye på det samme da jeg var gravid med nr 2. Men jeg kan love deg at det ikke var noe å bekymre seg for! Jeg er fullstendig forelsket i lillebror:) Han er bare skjønn og fantastisk - akkurat som storesøsteren. Det blir ikke mindre kjærlighet når det er to som må dele. Bare dobbel lykke..
Selvfølgelig er det mye mer slitsomt enn å ha bare en da. Og jeg er mer bekymret for at jeg ikke kan gi minstemann like mye oppmerksomhet som jeg kunne gi eldstemann da hun var baby. Men jeg tror ikke han lider noen nød. De to har stor gjensidig glede av hverandre! (Akkurat to år mellom dem, minsten er fem mnd nå.)
Lifelines
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem