Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
stefar
12:35 20.08.2007
Hei, jeg har en 4 år gammel gutt, nå har samboeren "vår" bodd her i 7 mnd. Han er veldig mye strengere enn meg, og har en tendens til å hakke på gutten min. Nå sier han at han blir irritert bare han ser gutten min, og han kjefter på han for ingenting. Han prøver å ta seg sammen , og la meg ta meg av oppdragelsen. Men dette er veldig vanskelig for han.
Er det noen som har lignende erfaringer??
Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke miste samboeren min., fordi om gutten min selvfølgelig kommer først!
Hvorfor er samboeren min så sinna og irritert på den lille nydelige gutten min?
kazandrah
Sv: stefar
23:33 29.02.2008
Jeg har vel bare sittet på andre siden som stemor, men for meg var det veldig viktig at sambo viste meg at jeg var viktig for han. Han har to barn fra før. En gutt og ei jente. Jenta var babyen hans selv om hun var 7 år når vi ble sammen. Det som ble veldig viktig for meg var at når vi pratet sammen så kom det først. Dattra var ram på å mase og sutre og var veldig vant til å få det akkurat som hun ville. Men hadde vi startet å prate om noe, samme hvor trivielt det var, så måtte hun vente til vi var ferdig. Det var også viktig at han ga meg klemmer og viste at han hadde lyst til å være nær meg. Hun kunne godt sitte sammen med oss, men fikk ikke dytte meg vekk.

Vet ikke om dette gjelder i det hele tatt for din situasjon, men det var i hvertfall sånn vi hadde det.

Høres jo ut som du og din sambo har en god dialog så da kan du jo spørre om litt mere kjærestetid kunne hjelpe. Kan jo hende at han føler seg veldig på andreplass i livet ditt og da får en uforklarlig irritasjon ovenfor gutten din.
SusieQ
11:11 4.03.2008
Ikke for å være stygg, men her må du sette gutten din først. I din situasjon ville jeg bedt samboeren om å flytte ut, da han ikke kan bo der hvis han ikke kan forholde seg positivt til sønnen din. Dette vil jo i lengden være helt uutholdelig for din sønn.
Ho dærre
18:22 16.03.2008
Mest sannsynelig fordi det ikke er hans barn. Er jo ikke sikkert han synes han er så nydelig som du synes. Har du spurt han hvorfor hn føler det slik?

Det krever ganske mye å skulle elske en annens barn, kanskje han klarer det, men kanskje ikke. Det er vel noe dere bør sette dere ned å snakke ordentlig om. Kan dere leve sammen dersom han ikke klarer å elske og like gutten din? Kan du det, og orker han det? Viktig m kommunikasjon!
sistemann79
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)