For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Jeg hører ikke til her ennå...men jeg må spørre dere som har mer erfaring.
17:51 15.08.2007
Jeg har en gutt på snart 3 år og han er kjempe trassig. Han skriker seg hes om han ikke får som han vil og sette seg på bakbeina. Når han ikke har lyst til å gå dit vi skal, så stanse han og vil ikke gå mer. Det er kjempe frustrerendes. Har alltid med vogn, men ikke alltid han sitter i den. F.eks når han ikke vil gå til butikken, så stanser han og sier at han ikke vil. Da bære jeg han og sette han i vognen og spenne han fast. Da skriker han så folk kunne tro at jeg slår han eller noe. Kjempe irriterendes.
Hva gjorde dere da barna deres var 2 år?? Jeg trenger masse masse tips eller noe som kan hjelpe å stå opp mot en trassig 2(3) åring. For jeg begynner å bli lei av dette. Vi kan ikke gå noen steder uten at han er sånn.
Anonym
Sv: Jeg hører ikke til her ennå...men jeg må spørre dere som har mer erfaring.
08:42 16.08.2007
Kommer ikke på annet enn at du må være konsekvent. Det er bra at du viser dette ved å putte ham i vogna. Du må ikke finne på å gi deg. Folk flest har da hatt barn og vet at småunger kan være særdeles trassige, så jeg ville ikke tenkt så mye på hva andre måtte synes.
Ettersom han begynner å bli så stor, så er det sikkert greit å forklare hva dere skal gjøre (f.eks trille til butikken) og hva som skjer dersom han oppfører seg på visse måter (f.eks. skrike).
Det er ikke så gøy når det står på, men det går over! :-D
Anonym
Sv: Jeg hører ikke til her ennå...men jeg må spørre dere som har mer erfaring.
09:34 16.08.2007
Det med å forklare til han på forhånd, tenkte jeg ikke på i det hele tatt. Men det skal jeg gjøre fra nå av.
Takk for tipsen.
HI
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem