Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Godord til mor

Her kan du skrive en liten hyllest til akkurat din mor, og så sende henne linken etterpå hvis du har lyst til å dele den med henne også:-)
Man kan aldri få nok ros!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Er det noe i veien for å gi 8 mng mat til en baby på 7 mnd og i uke?
11:42 15.08.2007
???
Ellie *Fikk tulle 06.01.07*
Sv: Er det noe i veien for å gi 8 mng mat til en baby på 7 mnd og i uke?
11:49 15.08.2007
Snakket nettopp om dette med ei venninne - jeg har ei födt 4.jan og hennes jente er födt en mnd tidligere. Hun bruker 8mnd-middagsglass til jenta, jeg har akkurat begynt å gi middag til mi. Vi lot jenta mi få smake litt av hennes mat, og begynte å prate litt om hva forskjellen på 6- og 8mnd-mat egentlig består i. Vi leste litt på nett og på pakkene, og fant ut at det er tre hovedfaktorer:

- 8mnd-mat er mer sammensatt: har flere ingredienser (6mnd har färre: greit å starte med få, for lettere å kunne finne ut hva eventuelle reaksjoner skyldes)
- 8mnd-mat har höyere energiinnhold (logisk nok: jo större barn, jo höyere energibehov)
- 8mnd-mat har mer biter (en naturlig del av läringsprosessen det er å spise fast föde).

Jenta mi greide fint å spise 8mnd-mat, hun brekker seg ikke av bitene, hun er en stor unge med stort behov for mat, og hun har hittil ikke vist noen tendenser til å reagere på noe slags mat. Jeg gir henne derfor av og til 6mnd-glass og av og til 8mnd-glass. Når det gjelder gröt gir jeg 6mnd-gröt forelöpig, kommer til å gå over til 8mnd-gröt på kvelden når denne pakka er tom.
ka-ping
Sv: Er det noe i veien for å gi 8 mng mat til en baby på 7 mnd og i uke?
12:01 15.08.2007
Mhm. Snuppa mi har jo fått 6 mnd mat i 1,5 mnd nesten nå.
Det var i første omgang et grøtmåltid om dagen jeg tenkte på.
Jeg klarer ikke finne 6 mnd grøt som blandes med melk, og jeg vil bruke egen melk i grøten.
Pluss noen smakeprøver på 8 mnd middagsglass for å venne henne til biter. Overgang over natta når hun blir 8 mnd funker nok neppe.
Ellie *Fikk tulle 06.01.07*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)