Her kan du legge inn tips om kule ting enten som andre kan kjøpe eller ta en titt på, så legg det ut her. Dette skal ikke være en salgsside for egen produserte ting til salgs, de skal få en egen debatt.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Lapp på øye!
14:27 8.08.2007
Min sønn blei sendt til synssjekk da han var 3 år. Barnehagen hadde da merka at han lukka det eine øye når han skulle se i bøker o.l. Resultatet var grusomt for oss foreldre. Han hadde ekstremt dårlig syn på begge auger. Idag, han er blitt 6 år nå, har han minus 7,25 på det eine øye og minus 4,75 på det andre.
Han skal gå med lapp over det "beste" auge, i 4 timer daglig, for å trene opp det andre... Ikkje så lett å motivere han til dette, han har og AD/HD...
Noen i min situasjon? Kva gjør dere for å motivere? 4 timer?
hva med å prøve å samle klistremerker?
at for hver dag han er flink å bruke lapp så får han et klistremerke og når han har så så mange klistremerker så gjøre dere noe han har lyst til, drar å bader i basseng eller no slikt noe?
Høres ut som sønnen min det;-). Null problemer her. Igår kom han hjem fra skolen så lykkelig for de andre i klassen mente han hadde så fine briller:-)
Anonym
Sv: Lapp på øye!
14:25 1.03.2008
Hei du
Søsteren min brukte også lapp på det ene øye,men det var pga skjeling..Hun fikk lapper med forskjellige farger og figurer,og da gikk hun med dem og etter hvert ble øynene hennes helt fine:)
Så kanskje det er verdt å prøve?